De Fem Gaarde

Kurv
Testkurven.

Rundt omkring på bloggen har jeg tidligere skrevet om specielt kyllingeprodukterne fra De Fem Gaarde. Specielt deres Kylling Supreme, som det så dansk hedder, er et hit her i husholdningen; kyllingebryster, hvor man har ladet det smagfulde skind og benet sidde – sidstnævnte er lige til at skære fra, men er med som smagsgiver, hvilket er altafgørende efter min mening.

Nåh, men nu det så gået således, at jeg blev udvalgt blandt jeg-ved-ikke-hvor-mange hos De Fem Gaarde til at teste nogle af deres andre produkter, og komme med et bud (eller hvor mange det nu bliver) på, hvorledes de kan indgå i nye opskrifter.

Og det er jeg virkelig glad for – specielt nu, hvor jeg ved, hvilke produkter, jeg har til rådighed. Der er rapsolier med citron, persille og hvidløg. Der er tre slags marmelader med stikkelsbær, solbær og jordbær, som har selskab af to slags honning. To slags sennep er der også (en grov og en fin). To bageblandinger har også fundet vej i kurven sammen med to marinader, og to specialøl og en almindelig koldpresset rapsolie er også at finde deri. Alt sammen uden E-numre!

Jeg er i den store tænkeboks på, hvad det skal ende med, så følg med her på bloggen.

Lige nu er vi ude i noget ala bruchetta med røget marv med sennep og stikkelsbærmarmelade som et bud på en forret, en hovedret med svineskank med salvie og sennep med noget æble-et-eller-andet med peberrod og lidt honning og sennep med løgaske. Eller måske den føromtalte Kylling Supreme med marineret agurk, maltbrød, syltet porrer med løgaske og en persillemayo og persilleolie? Hmmm, måske lidt for meget til én tallerken – dén må jeg vidst lige tænke over. Desserten kunne være en is på fåremælk? Eller måske en is med lidt gedeost? Og så med timian og honning og rugbrødskrummer, tænker jeg …

Øllene kommer måske også med i maden – ellers drikker jeg dem!

Nåh, men det skal lige gennemtænkes. Så stay tuned …

Imens kan du jo besøge De Fem Gaarde her.

Skriv et svar

