Melanzana tonnato

Tun
Melanzana tonnato.

Antal personer: 2 personer.
Forberedelsestid:
15 minutter.
Tilberedningstid: 15 minutter.

Ret skal være ret: Jeg har ikke selv fundet på opskriften. Og jeg lavede heller ikke selv maden. Opskriften er fra “Dåseskjul” (læs mere om det her), og maden stod min kære kæreste for. Vi har af forskellige årsager nemlig delt madlavningen lidt i mellem os, og i aften, der var det hendes “maddag”. Det smagte simpelthen så godt, så til trods for mit princip om, at maden her på bloggen skal være lavet af mig (eller kokke på restauranter), så kommer altså her opskriften. Og så lige hatten af for hende kæresten; hun er sgu’ go’ til at lave mad!

1 dåse tun
1 dl yoghurt
1/4-1/2 dl olivenolie
Kapers
Salt
Peber
1/2 citron
2 auberginer
Olie til stegning

Skær auberginerne i tynde skiver på den lange led, og drys dem med lidt salt, så lidt af væden suges ud. Det ta’r lige lidt tid. Børst herefter saltet af igen, og pensl skiverne med olie. Steg den herefter på en hamrende varm grillpande.

Blend alle de resterende ingredienser med undtagelse af kapers til en tyk sauce. Smag til med salt og peber.

Hæld saucen over aubergineskiverne og drys med kapers.

Skriv et svar

