Rabarberkylling version 2.0

Kylling
Rabarberkylling version 2.0

Opskriften har faktisk været på bloggen før, du kan se den her, men denne gang brugte jeg blot kyllingebryster med skind, hvor jeg kom rabarberne indenunder skindet. Dermed kan skindet blive sprødt – og dét kan jeg godt li’ – samtidig med, at selve kyllingen tager smag og bevarer saft og kraft sammen med rabarberne. Jeg synes, som du måske kan regne ud, bedre om denne måde at tilberede kyllingen på (altså med rabarberne indenunder skindet). Om du så gør det med en hel kylling eller kun brysterne som jeg, det er jo hip som hap.

Kartoflerne er i øvrigt blot kogt til de er næsten – og kun næsten – møre. Herefter køles de af, inden de skæres i klodser. Disse klodser steges så i smør og olie på en pande til de er sprøde og gyldne på ydersiden, men “mushy” indeni. Ikke just fedtfattigt, men det smager dæleme godt!

Skriv et svar

