Sprødstegt risotto

Risotto
Sprødstegt risotto – en ganske glimrende forret, som dog kræver den sidste finpudsning.

Som “tak-for-at-I-passede-den-førstefødte-mens-vi-smuttede-en-tur-ti-Rom-middag” var mine forældre forbi til en omgang mad i denne weekend. Vi havde, som jeg – hvis jeg ikke husker meget galt – har skrevet om i et tidligere indlæg om turen til Rom, bl.a. taget nogle vildsvine-salsiccia med hjem, som skulle bruges. Det blev til den – hvis ganske ydmygt selv skal sige det – bedste omgang Cassoulet, som jeg til dato har fået banket sammen. Opskriften har før været her på bloggen, men jeg har modificeret den en smule, så der kommer lige en opdateret version i næste indlæg.

For ud over Cassoulet’en fik vi også restemad. Til forret. Eller gen-tilberedt restemad, hvis jeg skal være helt nøjagtig. Vi havde en rest risotto med friske krydderurter til overs (opskrift på den her), som jeg ganske enkelt rullede ud mellem to stykker bagepapir til en tykkelse på godt og vel en centimeter. Herefter udstak jeg dem til små runde “pandekager”, som jeg så stegte i en ordentlig r..fuld smør ved stærk varme, så de fik en sprød overflade.

En anden gang tænker jeg at vende dem i en omgang parmesan inden de ryger på panden. Jeg tænker at de så bliver endnu mere sprøde. Og det er yderst sjældent, at parmesan går gal i sammenhæng med noget som helst, som blot minder om risotto, vil jeg mene.

En mening om “Sprødstegt risotto”

Skriv et svar

