Grappa di Nebbiolo da Barolo

Grappa
Grappa di Nebbiolo da Barolo.

Hjem fra turen til Rom kom også en flaske grappa. Jeg er tosset med grappa. Jeg ved ikke specielt meget om det, men er dog efterhånden ved at have nogenlunde styr på visse aspekter af sagen, så jeg kommer nogenlunde heldigt ud af en handel, hvis jeg beslutter mig for at købe en flaske eller et glas et sted.

Denne grappa er en af de bedre, som jeg har haft fingrene i. Den er let gylden og har en let frugtig duft. Den er forholdsvis kraftig i smagen, men den – som nogle grappa’er ellers kan have lidt tendens til, specielt de billigere – er på ingen måde sprittet i eftersmagen. Den har en god smag af bl.a. rosiner, svesker og røg, uden at den dog går hen og bliver et decideret frugtfad man får indenbords.

En lækker og velbalanceret sag efter min mening, som gør sig godt som afrunding på en god middag. Server grappa’en ved stuetemperatur med en espresso on the side, og så er lykken gjort.

En mening om “Grappa di Nebbiolo da Barolo”

Skriv et svar

