Porchetta med grillet grønt

Porchetta
Porchetta.

Antal personer: 4 personer.
Forberedelsestid:
20 minutter.
Tilberedningstid: 120 minutter.

Jeg snød. Jeg snød. Jeg snød. Ja, ja, jeg ved det godt: Jeg burde selv have lavet porchettaen fra bunden, hvis jeg skulle bevare æren nogenlunde i behold. Men der har ganske enkelt ikke været timer nok i den sidste tid til, at den slags projekter har været en mulighed. Så der røg en færdiglavet porchetta ned i indkøbsvognen i stedet for.

Porchettaen røg i en 180 grader varm ovn i cirka halvanden time, hvorefter jeg øgede temperaturen til 220 grader for liiige at give sværen det ekstra, så den blev lækker og sprød. Det tog cirka 10 minutter. Herefter hvilede kødet i 15–20 minutter, mens grøntsagerne fik en omgang på grillpanden. De var blot skåret i mundrette stykker og penslet med lidt olivenolie.

Porchetta_2
Porchetta med tilbehøret …

En mening om “Porchetta med grillet grønt”

Skriv et svar

