Pizza med kylling, friske tomater og pesto

Pizza
Pizza med kylling, friske tomater og pesto.

Antal personer: 2 personer.
Forberedelsestid:
20 minutter.
Tilberedningstid: 20 minutter.

Tiden er, som tidligere antydet her på bloggen, meget knap for tiden her på matriklen. Derfor er vi ude i hurtige løsninger for tiden, hvor der gerne må “snydes”. Derfor færdiglavet dej i denne omgang for eksempel …

1 færdiglavet pizzadej (eller brug denne opskrift)
8 blommetomater skåret i skiver
1/2 glas pesto
200 g revet mozzarella
1 kyllingebryst, kogt og pillet i mindre, grove stykke

Rul dejen ud, og fordel først kylling, så tomater, så pesto og til slut osten. Ind i ovnen med pizzaen til den er gylden og sprød.

Pizzaovn
– oooog er du så heldig at være indehaver af en elektrisk pizzaovn som mig, så skal den blot derind i 2–3 minutter, så er den klar …

3 meninger om “Pizza med kylling, friske tomater og pesto”

    1. Jeg må være helt ærlig og sige, at det aner jeg ganske simpelt ikke.

      Jeg fik den for efterhånden mange år siden, da jeg var ansat som piccolo i en større dansk fødevareanalyse-virksomhed, som også havde kontor i Italien, hvorfra de fik dem sendt op.

      Om den fås sydpå endnu, eller i Danmark for den sags skyld, der må jeg være dig svar skyldig.

      Med venlig hilsen
      Thomas

Skriv et svar

