Madplan | Uge 24


Så er vi tilbage på sporet igen, efter at sidste uges planlægning af maden gik lidt op i hat og briller. Det helt store sprængende punkt i denne uge er de hjemmelavede hotdogs, hvortil jeg – for første gang nogensinde – skal prøve at lave pølserne selv. Så må vi se, om det kan bære eller briste – jeg har en svag mistanke om, at det måske slet ikke er så nemt, som jeg ellers har gået og bildt mig selv ind … Inden jeg fik pølsehornet, og dermed havde en undskyldning for, hvorfor jeg ikke selv lavede dem. Nu må vi se …

Mandag
Braciole alla Cacciatora (fint italiensk for svinekoteletter i rødvin) med blomkålssalat med dild.

Tirsdag
Madklub – og vi er gæsterne!

Onsdag
Hjemmebagte pitabrød med falafel, hummus og hele svineriet – dejen bliver ydermere brugt til torsdagens hotdogs.

Torsdag
Hjemmelavede hotdogs, hvor alt er … Ja, hjemmelavet.

Fredag
Lakridskylling med auberginesalat.

Lørdag
Forret: Gressini con coppa
Hovedret: Bocconcini con prosciutto e mozzarella med perlebyg med grillet nektarin
Dessert: Palline di ricotta e cioccolato med friske hindbær

– jeg er klar over, at ovenstående virker lidt “uhh, se mig, jeg kan skrive noget på italiensk,” men det er nu kun så vores gæster, som ikke kan italiensk, ikke kan se på forhånd, hvad vi serverer for dem. Så ingen fine fornemmelser herfra i dén forbindelse …

Søndag
Pizza af den bedste 90’er-provins-agtige slags og snobrød (kæresten har inviteret hele den klasse, som hun er klasselærer for, på besøg, og pizza håber vi alle kan li’).

Skriv et svar

